Juul Jesper (1948-2019)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Lichwin
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Juul Jesper (1948-2019)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(316)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja (1970- )
(280)
Trzeciak Weronika
(262)
Roberts Nora (1950- )
(261)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(212)
Steel Danielle (1947- )
(206)
Szal Marek
(206)
Goliński Zbigniew
(201)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(199)
Fabianowska Małgorzata
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Ludwikowska Jolanta
(169)
Drabik Wiesław (1956- )
(168)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(168)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(167)
Stadtmüller Ewa
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Prus Bolesław (1847-1912)
(159)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(153)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(153)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(145)
Włodarczyk Barbara
(144)
Wasilewski Kazimierz
(140)
Lech Justyna
(138)
Ławnicki Lucjan
(135)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(127)
Drewnowski Jacek (1974- )
(124)
Webb Holly
(124)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Christie Agatha (1890-1976)
(110)
Górski Wojciech
(109)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(109)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(108)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(108)
Sandemo Margit (1924-2018)
(107)
Cartland Barbara (1902-2000)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Tuwim Julian (1894-1953)
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(96)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(95)
Supeł Barbara
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(89)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Mróz Remigiusz (1987- )
(87)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Disney Walt (1901-1966)
(86)
Michalak Katarzyna (1969- )
(86)
Rzehak Wojciech (1967- )
(86)
Kownacka Maria (1894-1982)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Głowińska Anita
(84)
Marciniakówna Anna
(84)
Popławska Anna
(81)
Popławska Anna (filolog)
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Nesme Alexis
(79)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(78)
Zimnicka Iwona (1963- )
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Cussler Clive (1931-2020)
(76)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kledzik Emilia (1982- )
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Szulc Andrzej
(75)
Wejner Wojciech
(75)
Fabisińska Liliana (1971- )
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(74)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(73)
Nowacka Katarzyna
(73)
Coben Harlan (1962- )
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(5)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(5)
Psychologia dziecka
(2)
pedagogika
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Nastolatki
(1)
Pedagogika rodzinna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Skąd się bierze agresja u dzieci? Czy właściwie na nią reagujemy? Jak uczyć dziecko radzenia sobie z emocjami? Co robić, kiedy rodzeństwo ze sobą walczy? Zachowania agresywne u dzieci nie są przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Czasami wskazują na chwilową frustrację, innym razem na głębszy problem. Na dorosłych spoczywa obowiązek zrozumienia tego przekazu oraz nauczenie dzieci przekształcania agresji w konstruktywne działanie. [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę? Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie ? twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.922.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Kunsten at sige nej med god samvittighed.
Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów i trudności w rodzinie powstaje wtedy, gdy rodzice nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić. Dlaczego mówienie NIE przychodzi nam z takim trudem? Jesper Juul wyjaśnia, na czym polega trudna sztuka mówienia NIE, i pokazuje, że konfrontacja z odmową i sprzeciwem to jeden z warunków wychowania silnych i świadomych swojej wartości dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reguły i granice to stały element życia rodzinnego. Rodzice poznają granice tego, co dla nich akceptowalne, kiedy zderzają się z pragnieniami i potrzebami swoich dzieci. Jesper Juul nazywa to prezentem, jaki dorośli dostają od dzieci. Dzięki temu mogą dowiedzieć się, co jest dla nich ważne, oraz podjąć naukę budowania dobrych relacji. Proces poznawania oraz adekwatnego komunikowania własnych granic może trwać wiele lat. Jednak jest to proces obustronny, ponieważ równie ważne są granice, jakie dzieci wyznaczają wokół siebie. Język, w którym to robią, nie zawsze jest łatwy do odczytania, więc rodzice muszą dziecięcy przekaz odpowiednio zrozumieć i respektować, jeśli chcą, aby ich własne granice także były respektowane. Wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania granic wymaga autentycznej relacji, w której dorośli otwarcie mówią o swoich potrzebach, ale także zostawiają przestrzeń na pragnienia i potrzeby dziecka. Ważna jest również odpowiedzialność rodziców za to, aby ten obustronny proces uczenia się nie zamienił się w serię destrukcyjnych konfliktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole… ‒ te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem. Słowo ,,wychowanie’’ zawiera wyraźną jednostronność oddziaływania między dorosłym i dzieckiem. Ja wolę mówić o relacji rodzica z dzieckiem, bo w prawdziwej relacji obie strony podlegają ,,wychowaniu’’. Zasadnicze dla mnie pytanie brzmi: jak mogę przekazać swojemu dziecku poczucie, że ma ono istotną wewnętrzną wartość? Nazywamy to poczuciem własnej wartości. Bo jeśli to się uda, to samo z siebie będzie zachowywało się ,,dobrze’’, bez żadnej dodatkowej tresury. Podłoga jest czasami lepszym wychowawcą niż niejeden rodzic: bo kiedy trzylatek wspina się na wysokie krzesło, to podłoga nauczy go, że upadek może bardzo boleć. Podłoga nie krytykuje i nie obwinia, co, niestety, często robią rodzice: ,,A nie mówiłem ci, żebyś nie wchodził na to krzesło! Jesteś niegrzeczny, nie słuchasz taty!’’. Takie słowa są zupełnie zbyteczne, bo bardziej bolą niż sam upadek. Zostawiają dziecko z piętnem ,,złego dziecka”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej